Απαντήσεις Τράπεζας Θεμάτων Βιολογίας – Α και Β Λυκείου

TRAPEZA[1]

Και επειδή ο καινούριος χρόνος ξεκίνησε και όλοι βάζουμε διαφόρους στόχους αποφάσισα πως ένας από τους δικούς μου θα είναι να απαντηθούν όλα τα θέματα Βιολογίας από την Τράπεζα Θεμάτων για την Α και Β Λυκείου και να δοθούν στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα για δωρεάν χρήση (μία αναφορά βέβαια στην πηγή ποτέ δεν κάνει κακό).

Σε αυτή την προσπάθεια, η οποία είναι αρκετά δύσκολη, χρονοβόρα και επίπονη έχω μία βοήθεια και επιζητώ και δεύτερη. Η πρώτη μου βοήθεια είναι οι μαθητές του σχολείου μου. Ήδη από τις διακοπές των Χριστουγέννων οι μαθητές του σχολείου μου, του 4ου ΓΕΛ Ζωγράφου, έχουν αποκτήσει πρόσβαση σε ένα σύστημα wiki όπου έχουν αναρτηθεί όλα τα θέματα και απαντούν όσα από αυτά θέλουν και εκτιμούν ότι μπορούν να απαντήσουν. Ευελπιστώ να συμμετάσχουν κι άλλοι μαθητές του σχολείου, ώστε τουλάχιστον στα εύκολα και άμεσης απάντησης θέματα να μπορούν να συνδράμουν.

Η δεύτερη βοήθεια που επιζητώ είναι από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Τα θέματα που απαντάνε οι μαθητές και τα οποία ελέγχω ή απαντώ απευθείας εγώ, είναι πιθανόν να έχουν ελλείψεις ή σφάλματα. Η βοήθειά σας στο να τα διορθώσουμε και μετά οργανωμένα να τα επιστρέψουμε στην εκπαιδευτική κοινότητα, είναι πολύ σημαντική.

Πώς θα γίνεται η διαδικασία;

Όπως προείπα αυτή τη στιγμή όλα τα θέματα είναι αναρτημένα σε ένα σύστημα wiki. Όπως γνωρίζετε το wiki επιτρέπει συνεργατική επεξεργασία κάποιοι κειμένου, οπότε αρκετοί μπορούμε να συνδράμουμε σε αυτό. Το wiki είναι κλειστό και σε αυτό έχουν πρόσβαση στην παρούσα φάση μόνο οι μαθητές του σχολείου μου που έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον να συμμετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια. Έτσι εξασφαλίζεται πως υπάρχει ένα έλεγχος πρόσβασης καθώς και περιεχομένου απάντησης. Επιπλέον μπορώ με τον τρόπο αυτό να βλέπω ποιός έχει απαντήσει τι, κατορθώνοντας να κάνω ευκολότερη τη διαδικασία διόρθωσης. Στο σύστημα wiki τα θέματα έχουν τοποθετηθεί ανά κεφάλαιο, είναι χωρισμένα σε θέματα Β και Δ ενώ στις περιπτώσεις όπου οι απαντήσεις των θεμάτων Β προέρχονται από διαφορετικά κεφάλαια, έχει γίνει χωρισμός σε θέματα ΒΙ και ΒΙΙ. Αυτό έχει πραγματοποιηθεί για όλα τα θέματα της Α Λυκείου, όπου σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις τα υποερωτήματα ΒΙ και ΒΙΙ είναι διαφορετικά.

biobank-apantiseis-alikiou

Κάθε θέμα που θα απαντάται και θα ελέγχεται μέσα στο ιδιωτικό wiki, θα αναρτάται στην ιστοσελίδα μου, δηλαδή εδώ στο BiologyinSchool. Η ανάρτηση θα ακολουθεί την ίδια λογική, δηλαδή ανά τάξη, ανά κεφάλαιο και ανά θέμα και υποερωτήματα. Η ανάρτηση των θεμάτων θα γίνεται σταδιακά, κάθε φορά που έχει ολοκληρωθεί η απάντηση και ο έλεγχος στο ατομικό wiki. Για να μπορεί κάποιος να δει τα θέματα στην ιστοσελίδα θα πρέπει απλά να χρησιμοποιήσει τους κωδικούς πρόσβασης στην ιστοσελίδα. Όπως λένε τα στοιχεία, περίπου 900 άτομα ήδη έχετε εγγραφεί και έχετε πρόσβαση, όποιος/όποις άλλος/άλλη θέλει, μπορεί να εγγραφεί. Για να εισέλθετε στο σύστημα πατήστε “Σύνδεση-Εγγραφή” όπου υπάρχουν διάφορες επιλογές για την είσοδο ή την εγγραφή σας στην ιστοσελίδα. Με την είσοδο και πηγαίνοντας στην κατηγορία “Τράπεζα Θεμάτων-Απαντήσεις”, μπορείτε να ανατρέχετε στα θέματα και τις απαντήσεις που έχω αναρτήσει ανά τάξη και ανά κεφάλαιο. Θα δείτε πως στην ονοματοδοσία των θεμάτων έχει χρησιμοποιηθεί ο αριθμός που έχει το θέμα στη βάση του Υπουργείου, συνοδευόμενος από τον τύπο του θέματος (Β ή Δ) ή του υποερωτήματος (ΒΙ ή ΒΙΙ, ή ΔΙ ή ΔΙΙ). Τα θέματα θα αναρτώνται μαζί με τις απαντήσεις, οπότε σε κάθε σελίδα θα υπάρχει θέμα και απάντηση.

Πού είναι η δικιά σας βοήθεια; Ακριβώς σε αυτό το σημείο. Αν νομίζετε πως κάποιο από τα θέματα που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα επιδέχεται κάποιες διόρθωσης, προσθήκης ή αφαίρεσης, αφήστε ένα σχετικό σχόλιο κάτω από την απάντηση του θέματος και θα ληφθεί υπόψη ώστε να τα διορθώσουμε.

Στόχος δικός μου και των μαθητών μου είναι να έχουμε ολοκληρώσει όλη τη δουλειά, όσο πιο σύντομα. Στη συνέχεια θα ενσωματώσουμε τις όποιες δικές σας παρατηρήσεις – διορθώσεις και θα έχουμε την τελική μορφή πριν τις ενδοσχολικές εξετάσεις, τότε που οι περισσότεροι από εμάς θα κάνουν επαναλήψεις.

biobank-apantiseis-blikiou

Όπως είπα η ανάγνωση και η χρήση των απαντήσεων θα είναι δωρεάν με προοπτική και εσείς να τα χρησιμοιήσετε δωρεάν. Η μόνη υποχρέωση που έχετε είναι να εισέλθετε στο σύστημα της ιστοσελίδας με τους δικούς σας κωδικούς (αν δεν έχετε μπορείτε να αποκτήσετε δωρεάν όπως περιέγραψα παραπάνω) για να διαβάσετε ή να αφήσετε τα σχόλια – παρατηρήσεις σας. Βέβαια οποιαδήποτε αναφορά στην πηγή προέλευσης θα ήταν επίσης σημαντικό, αλλά έτσι κι αλλιώς ο βασικός μου στόχος καθώς κι αυτών των μαθητών μας είναι να προσφέρουμε μία αρκετά επίπονη εθελοντική εργασία για το γενικότερο συμφέρον.

Το όφελος; Πολλαπλό. Κατά αρχάς οι μαθητές μου παρακινούνται να διαβάσουν τη Βιολογία τους και να αναλάβουν να απαντήσουν κάποια ερωτήματα. Μέσα στο σύστημα wiki αναπτύσσουμε ενίοτε και διαλόγους, σχετικά με διορθώσεις που πρέπει να κάνουμε ή ελλείψεις που πιθανόν έχουμε. Παράγουμε ένα αρκετά σημαντικό έργο, συνεργατικά και εθελοντικά. Το έργο καθώς εξελίσσεται και στην τελική του μορφή προσφέρεται για χρήση από όποιον το επιθυμεί, χωρίς κάποια υποχρέωση (μόνο ότι και ο ίδιος / η ίδια θα χρησιμοποιήσει το υλικό χωρίς κάποιο οικονομικό όφελος).

Είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρουμε!!!!

Περιμένουμε τη βοήθειά σας.

6 Απαντήσεις

  1. 15 Ιανουαρίου 2015

    […] […]

  2. 17 Ιανουαρίου 2015

    […] έχω περιγράψει, κάνουμε μία προσπάθεια να απαντήσουμε με τους μαθητές […]

  3. 24 Ιανουαρίου 2015

    […] έχω εξηγήσει σε προηγούμενη ανάρτηση, συνεργάζομαι με τους μαθητές μου στο 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου, […]

  4. 29 Ιανουαρίου 2015

    […] προσπάθεια που είχα ξεκινήσει με τους μαθητές μου, ολοκληρώθηκε. Μπορείτε τώρα να δείτε όλες τις ενδεικτικές […]

  5. 30 Ιανουαρίου 2015

    […] έχω εξηγήσει σε προηγούμενη ανάρτηση, συνεργάζομαι με τους μαθητές μου στο 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου, […]

  6. 20 Απριλίου 2015

    […] προσπάθεια που είχα ξεκινήσει με τους μαθητές μου, ολοκληρώθηκε. Μπορείτε τώρα να δείτε όλες τις ενδεικτικές […]

Αφήστε μια απάντηση