Αξιολόγηση του καθηγητή από τους μαθητές του…
Η αλήθεια είναι πως το είχα σκεφτεί κι εγώ: μία αναλυτική αξιολόγηση των μαθητών μου, στα πλαίσια των διαφόρων μαθημάτων που κάναμε. Λίγο το τέλος της χρονιάς, λίγο η κούραση, λίγο η ανάγκη ολοκλήρωσης της χρονιάς, λίγο η παραπάνω δουλειά που έπρεπε να κάνω για την ερευνητική εργασία, τελικά δεν μου επέτρεψαν να οργανώσω καλύτερα την αξιολόγησή μου. Έτσι παρέμεινα απλά στη συζήτηση με τους μαθητές μου, όπου μίλησαν οι ίδιοι για το μάθημα και το πώς θα μπορούσε να γίνει καλύτερο. Όμως μία πιο οργανωμένη δουλειά, με συγκεκριμένες ερωτήσεις – στόχους, είμαι σίγουρος πως θα μπορούσε να βοηθήσει περισσότερο τη δουλειά μου. Ακόμα κι έτσι, από τη συζήτηση με τους μαθητές μου πήρα αρκετά στοιχεία που θα τα ενσωματώσω για την επόμενη σχολική χρονιά.
Βρήκα τη δουλειά του συνάδελφου Χάρη Δημητρακόπουλου, ο οποίος έχει φτιάξει όμορφα και αρκετά αναλυτικά ερωτηματολόγια που απευθύνονται σε όλους τους μαθητές του. Έτσι προσπαθεί να κάνει μία αναλυτική αξιολόγηση ολόκληρης της δουλειάς του, πράγμα αρκετά σπουδαίο καθώς θα έχει μία αναλυτική εικόνα του τι πήγε καλά και τι πήγε στραβά στη χρονιά που πέρασε. Επειδή βλέπω ότι χρησιμοποιεί και το ιστολόγιό του στη διδασκαλία του, θα ήθελα κάποια στιγμή να δω και τα αποτελέσματα αυτών των ερωτηματολογίων είτε δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα του ή σε κάποιο συνέδριο (γιατί όχι στο συνέδριο “Βιολογία στην Εκπαίδευση” που θα γίνει τον Νοέμβριο – Δεκέμβριο του 2013;).
Έτσι βλέπω διττό όφελος: και κάποια έτοιμα ερωτηματολόγια με ιδέες που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για τη δική μας αξιολόγηση ή αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης αφού υποψιάζομαι πως αρκετά ευρήματα θα μπορούσαν να αφορούν και το δικό μας μάθημα. Τέλος, θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και τα αποτελέσματα από τη χρήση του ιστολογίου από τον συνάδελφο, κατά τη διάρκεια του μαθήματός του.
Είπαν