Βίντεο + Παρουσίαση για το σεμινάριο “Google Apps”
Όπως σας είχα ενημερώσει, είχε οργανωθεί ένα σεμινάριο σχετικά με τη χρήση των Google Apps. Στο σεμινάριο παρουσιάστηκε η εμπειρία από κάπoιο σχολείο της Αμερικής, όπου ένα μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο μεταξύ μαθητών όσο και σε διοικητικό επίπεδο μεταξύ καθηγητών, γίνεται με τη χρήση των Google Apps για την εκπαίδευση.
Όσοι δεν το παρακολουθήσατε μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο του webinar ή τις διαφάνειες της παρουσίασης σε μορφή .pdf (για το βίντεο ενδεχομένως να σας ζητά να κάνετε Login. Εγγραφείτε στην ιστοσελίδα για να κάνετε Login, θα έχετε επιπλέον το πλεονέκτημα να ενημερώνεστε για νέα webinars στο μέλλον καθώς και αρκετά ενδιαφέροντα νέα σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση).
Ορισμένα από τα στοιχεία που συνέλεξα κατά την παρουσίαση και μου φάνηκαν ενδιαφέροντα είναι:
- το Flubaroo, που είναι ένα δωρεάν πρόσθετο που μπορεί κάποιος να ενσωματώσει στα Google Docs, όταν συλλέγει στοιχεία από φόρμες (π.χ. κάποια αξιολόγηση; ένα ερωτηματολόγιο; ή ότι άλλο σκεφτείτε…) προκειμένου να γίνεται μία άμεση αποτίμηση των αποτελεσμάτων. Μπορείτε να δείτε οδηγίες για το πώς γίνεται η δωρεάν εγκατάσταση του Flubaroo καθώς και κάποιο βίντεο σχετικά με τη χρήση του
- ένα διαδικτυακό κέντρο εκπαίδευσης της Google σχετικά με τη χρήση των Google Docs
- ορισμένα σχέδια μαθήματος που χρησιμοποιούν τα Google Docs
- ειδική θέση για περαιτέρω πληροφορίες για εκπαιδευτικούς
- ορισμένες πληροφορίες για το ChromeBook, ένας υπολογιστής από την Google στην τιμή των 249$
- μία πρόταση για την ενσωμάτωση στο πρόγραμμα σπουδών, θέματα που άπτονται των ΤΠΕ και της χρήση τους
- επιπλέον πληροφορίες για τη χρήση των εφαρμογών της Google
Μην ξεχνάτε πως τα Google Docs σας προσφέρουν πρόσβαση από οποιδήποτε σημείο βρίσκεστε, είναι δωρεάν, έχουν αρκετές εφαρμογές στην εκπαίδευση και βέβαια υποστηρίζονται από την Google μία εταιρεία που καινοτομεί και σίγουρα οι εφαρμογές της αποτελούν ήδη αρκετά χρηστικό εργαλείο.
Για τους μαθητές μας, θα μπορούσαμε π.χ. να φτιάξουμε μία φόρμα όπου οι μαθητές θα εισάγουν δεδομένα (π.χ. κάποιο ερωτηματολόγιο, ή απαντήσεις σε κάποιο κουίζ, ή μία αξιολόγηση του μαθήματός μας) ή να συντάξουμε κάποιο κείμενο σε κειμενογράφο το οποίο να αφήσουμε ελεύθερο και ανοιχτό για να μπορούν να γράψουν συνεργατικά οι μαθητές μας ή να φτιάξουμε κάποιο κείμενο στον κειμενογράφο και να το ανανεώνουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να εμφανίζονται αυτόματα όλες οι προσθήκες (δείτε για παράδειγμα πώς χρησιμοποίησα τον κειμενογράφο για να φτιάξω μία λίστα με τις εργαστηριακές ασκήσεις από τα ΕΚΦΕ), ή να χρησιμοποίησετε τη δημιουργία παρουσιάσεων και να την προβάλετε από τον υπολογιστή του σχολείου χωρίς να χρειάζεται να τη μεταφέρετε με κάποιο αποθηκευτικό μέσο ή να δημιουργήσετε φύλλα εργασίες με διαγράμματα ή να φτιάξετε κάποιο ημερολόγιο όπου θα ενημερώνετε τους μαθητές σας σχετικά με το μάθημα – γιατί όχι ένα ετήσιο χρονοδιάγραμμα της διδακτέας ύλης, των στόχων και των διδακτικών διαδικασιών; – και πολλά άλλα…
Όπως γνωρίζουμε, τα όρια της χρήσης όλων αυτών των εργαλείων περιορίζονται από τη φαντασία μας… Για αυτό είναι καλό να συνεργόμαστε για να τα επεκτείνουμε, καθώς οι προτάσεις από άλλους που ήδη έχουν χρησιμοποιήσει αντίστοιχα εργαλεία μας προσφέρουν μία καλή πρακτική εφαρμογή και μία αφετηρία.
1 Απάντηση
[…] ένα σεμινάριο σχετικά με τα Google Apps, ενώ αργότερα ανάρτησα και το σχετικό […]