Δήλωση για τη Διδασκαλία της Κλιματικής Αλλαγής

H National Science Teachers Association (NSTA), δημοσιοποίησε μία ανακοίνωση-διακήρυξη σχετικά με τη διδασκαλία της κλιματικής επιστήμης. Η διακήρυξη αφού αρχικά προσδιορίζει την επιστημονική πραγματικότητα σχετικά με το θέμα, στη συνέχεια καταγράφει τρόπους ένταξης της διδασκαλίας της κλιματικής αλλαγής στην εκπαίδευση.

Επιπλέον επισημαίνει πώς η πολιτική διαχείριση του θέματος επιτρέπει παρερμηνείες και μία παράδοξη στάση των πολιτών έναντι της επιστήμης του κλίματος: “Given the solid scientific foundation on which climate change science rests, any controversies regarding climate change and human-caused contributions to climate change that are based on social, economic, or political arguments—rather than scientific arguments—should not be part of a science curriculum“.

Όπως και στη διδασκαλία της εξέλιξης, εντοπίζεται πως εγείρονται ζητήματα να διδαχθούν μη-επιστημονικές απόψεις στα πλαίσια του ελεύθερου διαλόγου, ως μία διαμάχη απόψεων ή με μορφή ψευδοεπιστήμης: “Teachers are facing pressure to not only eliminate or de-emphasize climate change science, but also to introduce non-scientific ideas in science classrooms. This pressure sometimes takes the form of rhetorical tactics, such as “teach the controversy,” that are not based on science. Scientific explanations must be consistent with existing empirical evidence or stand up to empirical testing. Ideas based on political ideologies or pseudoscience that fail these empirical tests do not constitute science and should not be allowed to compromise the teaching of climate science. These tactics promote the teaching of non-scientific ideas that deliberately misinform students and increase confusion about climate science“.

Διαβάστε αναλυτική τις αιτιάσεις και τη σχετική διακήρυξη.

Μπορείτε να ανακτήσετε τη διακήρυξη σε μορφή αρχείου .pdf, για εύκολη μελέτη και εκτύπωση.

Η κλιματική αλλαγή είναι ένα θέμα, με αρκετό έντονο ενδιαφέρον και κοινωνική εμπλοκή. Ένα πεδίο που εμείς οι Βιολόγοι έχουμε άμεσο ενδιαφέρον, καθώς δεν αφορά μόνο τις περιβαλλοντικές συνθήκες αλλά και τα έμβια όντα. Ίσως είναι καιρός και στην Ελλάδα να δούμε με περισσότερο ενδιαφέρον το θέμα και τη διδασκαλία του, είτε με δημόσιες συζητήσεις, είτε με τοποθετήσεις, είτε με σχετικό εκπαιδευτικό υλικό.

Η διακήρυξη αυτή είναι μία καλή ευκαιρία για μία πρώτη ζύμωση.

Αφήστε μια απάντηση

%d