‘The Recal case’: μάθετε γενετική, εντοπίζοντας τους ληστές

«Η υπόθεση Recal» είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που περιλαμβάνει μια περίπτωση ληστείας και τη σχετική αστυνομική έρευνα. Έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι όσο περισσότερο ρεαλιστική γίνεται. Στόχος της είναι να εμπλακούν οι μαθητές στη διαδικασία μάθησης, αναλύοντας ενδείξεις ως πραγματικοί ντεντέκτιβ μαθαίνοντας ταυτόχρονα τις γενετικές έννοιες που απαιτούνται για τέτοιες αναλύσεις.

Η δραστηριότητα περιλαμβάνει: ντοσιέ με την περιγραφή της υπόθεσης και σημειωματάριο για την καταγραφή των ενδείξεων, φύλλα εργασίας που καθοδηγούν τους συμμετέχοντες στο παιχνίδι περιέχοντας ερωτήσεις και παζλ, ερωτηματολόγια με ερωτήσεις που βοηθούν στην επίλυση των παζλ, παζλ ερωτήσεων που συνδέουν πληροφορίες και ενδείξεις, κάρτες με πληροφορίες, ενδείξεις με πληροφορίες που προέρχονται από τον τόπο της ληστείας μαζί με τα αποτελέσματα των εργαστηριακών αναλύσεων.

Η σειρά των βημάτων της δραστηριότητας “The Recal case”

Η δραστηριότητα ‘The Recal case’ έχει σχεδιαστεί ώστε να διαρκεί 90 – 120 λεπτά, ανάλογα με τις ικανότητες επίλυσης προβλήματος των εμπλεκόμενων μαθητών. Είναι μία συνεργατική δραστηριότητα όπου οι μαθητές συν-εργάζονται σε ομάδες των 3 ή 4 ατόμων. Αναλαμβάνουν το ρόλο ενός μέλους της αστυνομικής ομάδας που προσπαθεί να επιλύσει το έγκλημα: μία περίπτωση ληστείας όπου τα παρεχόμενα στοιχεία και παζλ, με την επίλυσή τους οδηγούν στο ληστή και στη διαλεύκανση της υπόθεσης.

Οι στόχοι της δραστηριότητας είναι οι συμμετέχοντες στο τέλος να έχουν:

  • κατανοήσει τις έννοιες φαινότυπος-γονότυπος,
  • μάθει τι είναι τα χρωμοσώματα, πώς σχηματίζονται, ποιές οι λειτουργίες τους και οι διαφορές τους μεταξύ των ειδών,
  • κατανοήσει την κληρονομικότητα,
  • τη δυνατότητα να εφαρμόζουν γνώσεις γενετικής,
  • κατανοήσει τις έννοιες των μονο- και δι-ζυγωτικών,
  • ικανότητα συσχέτισης κληρονομικότητας και γενετικών ασθενειών.

Οι ερευνητές Marina Casanoves, Zoel Salvadó, Ángel González, Cristina Valls & Maria Teresa Novo στην εργασία “Learning genetics through a scientific inquiry game” δοκίμασαν τη δραστηριότητα σε φοιτητές-μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, αν και όπως υποστηρίζουν ο σχεδιασμός τους επιτρέπει τη χρήση της δραστηριότητας και σε μαθητές. Διαπιστώνεται πως οι περισσότεροι στόχοι κατόρθωσαν να επιτευχθούν ενώ ταυτόχρονα οι συμμετέχοντες έδειξαν, παρά την αρχική δυσκολία προσαρμογής, να απολαμβάνουν την εμπλοκή τους.

Αφήστε μια απάντηση