Υποχρεωτικές εργαστηριακές δραστηριότητες μαθημάτων Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016.

Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, 4ο Λύκειο Ζωγράφου

Το εργαστήριό μας, στο 4ο Λύκειο Ζωγράφου

Με την Φ3/10848/Δ4 της 25-01-2016, το Υπουργείο Παιδείας ορίζει τις τις υποχρεωτικές εργαστηριακές δραστηριότητες μαθημάτων Φυσικών Επιστημών στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016.

Για τη Βιολογία ισχύει:

1. ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
Α΄ τάξη
α) Μικροσκοπική παρατήρηση φυτικών κυττάρων (1)
β) Μικροσκοπική παρατήρηση ζωικών κυττάρων (2)
γ) Η σημασία του φωτός για τη φωτοσύνθεση (4)
δ) Η μεταφορά ουσιών στα φυτά (5)
ε) Οι επιδράσεις της άσκησης στο ρυθμό της αναπνοής (14)
Β΄ τάξη
α) Καταγραφή του πληθυσμού σε ένα οικοσύστημα (5-εργαστηριακός οδηγός Γ’ Γυμνασίου)
β) Μέτρηση του ρυθμού αποικοδόμησης του χαρτιού (6-εργαστηριακός οδηγός Γ’ Γυμνασίου)
γ) Παρατήρηση πρωτοζώων (2-εργαστηριακός οδηγός Γ’ Γυμνασίου )
δ) Παρατήρηση βακτηρίων (3-εργαστηριακός οδηγός Γ’ Γυμνασίου)
Γ΄ τάξη
α) Εργαστηριακή άσκηση μικροσκοπίου με χρήση νωπών και μόνιμων παρασκευασμάτων
β) Παρατήρηση φυτικών και ζωικών ιστών (4)
γ) Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων (10)

2. ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Α΄ Λυκείου
α) Μικροσκοπική παρατήρηση μόνιμων παρασκευασμάτων κυττάρων και ιστών (Βιολογία Α’ Γενικού Λυκείου, Κεφ. 1, σελ. 9-13).
β) Αναγνώριση οργάνων και συστημάτων ανθρωπίνου οργανισμού με χρήση προπλασμάτων ανθρώπινου σκελετού, κορμού, εγκεφάλου, οφθαλμού, αυτιού και γεννητικών οργάνων.
γ) Μέτρηση αρτηριακής πίεσης (Βιολογία Α’ Γενικού Λυκείου, Κεφ. 3, σελ. 50-51) ή εναλλακτικά Μέτρηση του σφυγμού (6 – εργαστηριακός οδηγός Α’ Λυκείου http://ebooks.edu.gr/new/classcoursespdf.php?classcode=DSGL-A)
δ) Υποδοχείς πίεσης – Μηχανοϋποδοχείς. Μελέτη του βαθμού ευαισθησίας του δέρματος (10- εργαστηριακός οδηγός Α’ Λυκείου http://ebooks.edu.gr/new/classcoursespdf.php?classcode=DSGL-A)
Β΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας
α) Μικροσκοπική παρατήρηση πυρήνων μετά από ειδική χρώση (2)
β) Πλασμόλυση κυττάρων κρεμμυδιού και χρώση τους (ή έγχρωμου κρεμμυδιού) (3)
γ) Μικροσκοπική παρατήρηση στομάτων φύλλων, καταφρακτικών κυττάρων και χλωροπλαστών (4)
δ) Μετουσίωση των πρωτεϊνών (7)
ε) Δράση των ενζύμων (11)
Γ΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας
α) Μικροσκοπική παρατήρηση βακτηρίων σε καλλιέργεια ή σε μόνιμο παρασκεύασμα (1)
β) Επιπτώσεις ρυπαντών στη ζωή των κυττάρων (6)
Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού
α) Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων (DNA από φυτικά κύτταρα) (1-εργαστηριακός οδηγός Βιολογίας Θετικής κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου)
β) Κυτταρογενετική: Ανάλυση καρυότυπου (3) σε συνδυασμό με τη μικροσκοπική παρατήρηση μονίμου παρασκευάσματος ανθρώπινων χρωμοσωμάτων (εργαστηριακός οδηγός Βιολογίας Θετικής κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου)

Δείτε ολόκληρο το έγγραφο.

Αφήστε μια απάντηση