8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Βιοεπιστημόνων
Το τριήμερο 18-19-20 Οκτωβρίου 2012, θα γίνει στην Πάτρα το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Βιοεπιστημόνων. Όπως κάθε φορά έτσι και σε αυτό το συνέδριο, θα παρουσιαστούν εργασίες από διάφορους τομείς των Βιοεπιστημόνων. Το αναλυτικό πρόγραμμα όπως και ο κατάλογος των αναρτημένων ανακοινώσεων (posters), έχουν ήδη αναρτηθεί σε ειδική σελίδα του συνεδρίου. Πέρα από τις ομιλίες-παρουσιάσεις, έχουν οργανωθεί στρογγυλά τραπέζια καθώς και θεματικά εργαστήρια.
Στο συνέδριο αυτό, θα συμμετέχω με δύο εισηγήσεις. Η πρώτη αφορά μία 10λεπτη ομιλία στο σχετικό με την εκπαίδευση στρογγυλό τραπέζι (“Στρογγυλό Τραπέζι VΙ «Οι βιοεπιστήμες στην εκπαίδευση»“, Σάββατο 20 Οκτωβρίου – 12:00-13:30) και τίτλο “Όταν οι μαθητές “διδάσκουν”, οι εκπαιδευτικοί “μαθαίνουν”;”. Ουσιαστικά θα προσπαθήσω να τονίσω με επιλεγμένα παραδείγματα και με συγκεκριμένη πρόταση πόσο σημαντική είναι η ικανότητα του εκπαιδευτικού να μπορεί να “πιάνει” το κλίμα της τάξης και να αναπροσαρμόζει τη διδακτική του στρατηγική ανάλογα με τα ερεθίσματα που λαμβάνει από τους μαθητές του. Μία τέτοια επιλογή σίγουρα δεν είναι εύκολη, όμως όταν υλοποιείται τότε δημιουργούνται ευκαιρίες για αμφίδρομα δημιουργικές δράσεις. Αναμένω να ακολουθήσει ένας ζωντανός διάλογος όπου όλοι θα καταθέσουμε την άποψη και τις εμπειρίες μας.
Η δεύτερη εισήγησή μου αφορά τη συμμετοχή μου στα σεμινάρια (“Σεμινάριο ΙΙ: Πλατφόρμες τηλε-εκπαίδευσης“, Παρασκευή 19 Οκτωβρίου, 9:00 – 11:00) και τίτλο “Νέοι ορίζοντες στη γνώση: Χρήση της πλατφόρμας Moodle για την οργάνωση, τη διαχείριση και την υλοποίηση ενός προγράμματος έρευνας δράσης (πρότζεκτ) με τίτλο: “Κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες που ευνόησαν την εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου””. Σε αυτό το σεμινάριο σε συνεργασία με τη συνάδελφο φιλόλογο Πολίνα Μοίρα, θα προτείνουμε τη χρήση της πλατφόρμας Moodle για την οργάνωση ενός οποιουδήποτε project (ερευνητική εργασία). Αυτό που έχουμε κάνει, είναι να χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένες δυνατότητες τις πλατφόρμας (π.χ. διαχείριση ομάδων, ατομικό και ομαδικό ημερολόγιο, ατομικό αποθετήριο, φόρουμ συζητήσεων, κ.ά.) για να οργανώσουμε και να σχεδιάσουμε μία ερευνητική εργασία, δηλαδή να υλοποιηθεί η ερευνητική εργασία έχοντας ως σύστημα διαχείρισης την πλατφόρμα Moodle. Η πρότασή μας δεν μετατρέπει το Moodle σε εργαλείο που κάνει το project: αυτό είναι δουλειά του εκπαιδευτικού – καθοδηγητή και των μελών της ολομέλειας. Απλώς συντονίζει, παρέχει στοιχεία για την αξιολόγηση της ομάδας, εντοπίζει τους “αδιάφορους” μαθητές, οργανώνει τις δράσεις και θέτει χρονοδιαγράμματα, και άλλα πολλά που σχετίζονται με θέματα τεχνικής φύσεως για την ολοκλήρωση ενός project. Για να έχει η πρότασή μας και μία πρακτική εφαρμογή, επιλέξαμε ως θέμα ερευνητικής εργασίας, να διερευνήσουμε τις κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες της Μεγάλης Βρετανίας την εποχή του Δαρβίνου και πώς αυτές επηρέασαν τη δημόσια διατύπωση της Θεωρίας της Εξέλιξης. Έχουμε αποφασίσει να διανείμουμε το αρχείο με το project (θα πρόκειται για ένα αρχείο που ο καθένας θα μπορεί να το μεταφορτώσει σε μία δική του εγκατάσταση Moodle και να το χρησιμοποιήσει) με άδεια creative commons, οπότε θα μπορέσετε είτε να χρησιμοποιήσετε απλά τη δομή για να φτιάξει το δικό σας project (όπως άλλωστε είναι και ο βασικός μας στόχος) ή θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε το project που εμείς έχουμε σχεδιάσει. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις όποιες παρατηρήσεις όσων θα πάρουν το αρχείο και θα προσπαθήσουν να “τρέξουν” την πρότασή μας.
Θα τα πούμε στην Πάτρα, αφού κατορθώσουμε να πείσουμε τους διευθυντές μας για την αναγκαιότητα της παρουσίας μας εκεί 🙂 :)…
Είπαν