Επιστημονικά Βίντεο

Όποιος έχει εργαστεί σε εργαστήριο και προσπάθησε να αναπαράγει ένα πείραμα που είχαν κάνει κάποιοι άλλοι ερευνητές και δημοσίευσαν σε εργασία, συνήθως έχει να αντιμετωπίσει πλήθος προβλημάτων που τον κάνουν να αναρωτιέται πώς τα κατάφερε ο άλλος. Δεν είναι και λίγες οι φορές που έχει διαπιστωθεί πως πίσω από τα όμορφα πειράματα έχουν παιχτεί ίντριγκες, βελτιώσεις και βέβαια επεμβάσεις με σχεδιαστικά προγράμματα.

Για το λόγο αυτό η επιστημονική κοινότητα στην προσπάθειά της να διευκολύνει την συνεργασία και επιπλέον να προσεγγίσει την κοινωνία, οδηγήθηκε στη δημιουργία πλήθος επιστημονικών βίντεο που έχουν ανεβεί στο διαδίκτυο και περιγράφουν είτε κάποιο πείραμα, ή μία διάλεξη που σχετίζεται με το θέμα της εργασίας, ή ακόμα και την ίδια την εργασία σε μορφή εικόνων και ομιλίας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Journal of Visualized Experiments (JoVE), το οποίο ουσιαστικά είναι μία πολυμεσική επιστημονική έκδοση όπου οι ερευνητές δεν υποβάλλουν papers για δημοσίευση, αλλά βίντεο.

Αυτό βέβαια μας συμφέρει για τη δουλειά μας, καθώς μπορούμε κάποια από αυτά να τα χρησιμοποιήσουμε κι εμείς στο μάθημά μας αφού μπορούν να περιγράψουν καλύτερα ορισμένες βιολογικές διαδικασίες ή πειράματα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις η αναζήτηση σε πάει λίγο παραπέρα Βρήκα κι άλλες τέτοιες ιστοσελίδες με υλικό που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε: SciVee, Lab Action, DNA Tube, Teacher’s Domain, Hippocampus, Teacher Tube.

Πολλά από αυτά τα πολυμεσικά αρχεία μπορούμε να τα “κατεβάσουμε” στον υπολογιστή μας για περαιτέρω χρήση, μπορούμε να τα δούμε απευθείας από την ιστοσελίδα που βρίσκονται, ή μπορούμε να αντιγράψουμε το κώδικά τους και να τα εμφανίσουμε στη δικιά μας ιστοσελίδα.

Βέβαια αυτό που έχει πάντοτε σημασία, δεν είναι τόσο ο όγκος της πληροφορίας καθώς το διαδίκτυο μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε πρόσβαση σε μεγάλη ποσότητα υλικού, αλλά η λειτουργική της διαχείριση. Επομένως χρήση με τη λογική ότι θα βελτιωθεί η κατανόηση και όχι με σπασμωδικές κινήσεις. Επίσης προτού το δείξουμε στους μαθητές μας ας μελετήσουμε κάθε βίντεο προσεκτικά ώστε να αποφύγουμε στιγμές αμηχανίες που πιθανόν προκύψουν κατά την παρουσίασή του. Μην λειτουργήσει αποτρεπτικά ότι τα περισσότερα βίντεο έχουν ομιλία στα αγγλικά: απλά χαμηλώνουμε την ένταση και περιγράφουμε οι ίδιοι.

Ας επιλέξει ο καθένας από εμάς εκείνα τα βίντεο με τα οποία φαίνεται να έχει μεγαλύτερη εξοικείωση, μπορεί να τα μεταφέρει ευκολότερα στους μαθητές και βέβαια συνάδουν με τη διδασκαλία του. Ας τα εντάξουμε στην καθημερινή μας πρακτική, ας κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών μας για αυτά και σίγουρα θα επιλύσουμε αρκετές απορίες. Δικές μας… και των μαθητών μας.

Καλή προβολή!!!

2 Απαντήσεις

  1. Ο/Η xrysostomos λέει:

    […]Εντόπισα το teachersdomain αφού διάβασα μια δημοσίευση σχετική με επιστημονικά πειράματα στο διαδίκτυο, στο ιστολόγιο “Η Βιολογία στο σχολείο”.[…]

    ΥΓ. Καλημέρα!

  2. Ο/Η admin λέει:

    Καλή σου ημέρα xrysostomos. Όντως το υλικό που περιέχεται στις ιστοσελίδες που πρότεινα είναι πολύ ενδιαφέρον. Εγώ έχω εντοπίσει αρκετά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Επίσης να υπενθυμίσω πως όσα αρχεία είναι σε μορφή .swf δηλαδή με Flash Player μπορούμε να τα κατεβάσουμε με διάφορα προγράμματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Όπως βέβαια μπορούμε να κατεβάσουμε και τα βίντεο που παίζουν μέσα στο youtube και άλλα τέτοιου τύπου site. Θα επανέλθω στο θέμα με άλλο ποστ.

    Ευχαριστώ για την καταγραφή.

    Παναγιώτης

Αφήστε μια απάντηση