Νέο σύστημα Πανελλαδικών 2015-2016: τα θετικά για τη Βιολογία

Πανελλαδικές Εξετάσεις

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το σύστημα πρόσβασης που θα ισχύσει για το σχολικό έτος 2015-2016.

Σύμφωνα με αυτό:

  • Δημιουργούνται τρεις ομάδες προσανατολισμού: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, κάθε μία από τις οποίες θα έχει 5 μαθήματα. Ειδικότερα:
    • Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Λατινικά, Λογοτεχνία, Κοινωνιολογία
    • Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, ΑΕΠΠ
    • Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής: Μαθηματικά, ΑΟΘ, Ιστορία, ΑΕΠΠ, Κοινωνιολογία
  • Δημιουργούνται πέντε επιστημονικά πεδία:
    • 1ο Επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές)
    • 2ο Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)
    • 3ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)
    • 4ο Επιστημονικό πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)
    • 5ο Επιστημονικό πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής)
  • Ωράριο: 32 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στη Γ τάξη του Ημερήσιου ΓΕΛ και 25 ώρες στη Δ΄ τάξη του Εσπερινού ΓΕΛ. Από αυτές, οι 15 θα αφορούν τα Μαθήματα Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου. Σε κάθε ομάδα προσανατολισμού οι μαθητές παρακολουθούν όλα τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού, ανεξάρτητα από το αν θα εξεταστούν σε αυτά με πανελλαδικές εξετάσεις.
  • Σχετικά με την πρόσβαση των μαθητών στα πανεπιστήμια, δημιουργείται το εξής πλαίσιο:
    1. Από τα 5 μαθήματα της εκάστοτε ομάδας προσανατολισμού οι μαθητές δίνουν εξετάσεις σε 4 μαθήματα για να έχουν πρόσβαση σε ένα μόνο επιστημονικό πεδίο.
    2. Επιπλέον οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν να εξεταστούν πανελλαδικώς σε 5ο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού) για να αποκτήσουν πρόσβαση και σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Σε κάθε ομάδα προσανατολισμού αντιστοιχούν τρία επιστημονικά πεδία, από τα οποία ο μαθητής μπορεί να επιλέξει τα δύο.
    3. Για τα μόρια πρόσβασης δημιουργούνται συντελεστές βαρύτητας για δύο από τα τέσσερα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου.
    4. Στο 4ο επιστημονικό πεδίο, μπορούν οι μαθητές να καταλήγουν από όλες τις ομάδες προσανατολισμού, όπως άλλωστε και στο 3ο επιλέγοντας τα κατάλληλα μαθήματα.
  • Πρόκειται για μεταβατικό σύστημα, άρα σύντομα θα ξεκινήσει η διαδικασία για το νέο σύστημα.

Δείτε το δελτίο τύπου του υπουργείου για να μελετήσετε τα σχεδιαγράμματα των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ανά ομάδα προσανατολισμού και ανά επιστημονικό πεδίο.

Όσο αφορά τη Βιολογία:

  • Το πιο σημαντικό είναι πως το Επιστημονικό Πεδίο που αναφερόταν ως “Επιστήμες Υγείας” και προφανώς αφορούσε σχολές σχετικές με θέματα Υγείας, μετονομάζεται σε “Σπουδές Υγείας και Ζωής”. Εξαιρετική αλλαγή καθώς σε αυτό μπορούν να ενταχθούν και επιπλέον τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν έμμεση σχέση με τη Βιολογία, όπως π.χ. η Γεωπονική ή το Γεωλογικό. Επίσης ίσως με τον τρόπο αυτό διευρυνθεί η διδακτέα ύλη και ενταχθούν θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος πέρα από αυτά που έχουν κυρίως να κάνουν με την Ιατρική.
  • Η Βιολογία Προσανατολισμού (υποψιάζομαι κάτι ανάλογο με τη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης που ισχύει σήμερα) θα διδάσκεται σε όλους τους μαθητές που παρακολουθούν την ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών. Αυτό σημαίνει πως η διδασκαλία δεν θα περιορίζεται σε μία μικρή ομάδα μαθητών, αλλά θα προσφέρεται η δυνατότητα σε περισσότερους, που ίσως τους παροτρύνει να επιλέξουν τη Βιολογία για τις πανελλαδικές τους εξετάσεις.
  • Και από τις άλλες δύο ομάδες προσανατολισμού (εκτός αυτής των Θετικών Σπουδών που διδάσκεται η Βιολογία Προσανατολισμού) δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να παρακολουθήσουν μάθημα Βιολογίας Γενικής Παιδείας, ώστε να μπορέσουν να επιλέξουν σχολές από το 3ο Επιστημονικό πεδίο “Σπουδές Υγείας και Ζωής”.

Αφήστε μια απάντηση