Ενδιαφέροντα σεμινάρια
Δύο ενδιαφέροντα σεμινάρια, σχετικά με τη Βιολογία. Το πρώτο έγινε πριν από περίπου ένα μήνα στο EMBL, και διοργανώθηκε από το EMBO. Στον σύνδεσμο μπορείτε να δείτε υλικό από το σεμινάριο.
Στις αρχές Ιουλίου, 2-4 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί στο Παστέρ σεμινάριο με τίτλο Επιμορφωτικά Σεμινάρια Καθηγητών Βιολογίας. Ανάμεσα στις ενδιαφέρουσες εισηγήσεις θα ξεχώριζα την “Εισάγοντας τη σύγχρονη Βιολογική Έρευνα στη σχολική τάξη: Διδακτικός μετασχηματισμός και εννοιολογική αλλαγή” με εισηγητή τον Δρ. Κ. Καμπουράκη καθώς επίσης και ένα πολύ όμορφο παιχνιδάκι για τα microarrays με τίτλο: “Εικονικές μικροσυστοιχίες – Παίζοντας μαθαίνουμε τις μικροσυστοιχίες του DNA” από τον Δρ. Α. Κούτσο. Ενδιαφέρουσα θα είναι και η παρέμβαση του Φ. Καφάτου, με βιντεοσκοπημένο χαιρετισμό.
Αν και ανήκω στο χώρο της βιολογίας δεν έχω σχέση με τη βιολογία στην εκπαίδευση.Παρόλα αυτά κατά την ταπεινή μου γνώμη αν μπορούσαν νέοι δάσκαλοι να στήσουν μια δευτερη τάξη μέσω μπλογκς θα πρέπει να γίνει.Τα θρανία, ο πίνακας και οι σχολικές τάξεις δεν δελεάζουν τόσο όσο κάτι διαδραστικό από την οθόνη του υπολογιστή τους.Αλλά πρέπει να γίνεται με τρόπο συμπληρωματικό.
Ας δω να διδάσκονται proteomics και transcriptomics σε τάξεις και δεν θέλω τίποτα άλλο.
Χαιρετισμούς
Αγαπητέ BioLogos,
Η πρότασή σου είναι όντως δελεαστική. Όλα τα σχετικά με την -ωμική είναι αρκετά ενδιαφέροντα καθώς αναδεικνύουν σημαντικές πτυχές της επιστήμης μας, όπως οι ολιστικές προσεγγίσεις και η συστημική βιολογία. Σημαντικό στοιχείο σε αυτή την αλλαγή στάσης είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε τέτοια θέματα, και από αυτή την άποψη τα δύο σεμινάρια που αναφέρονται είναι αρκετά σημαντικά.
Για την είσοδο των blog, των wiki και διαφόρων άλλων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, ας ελπίζουμε ότι θα αρχίσει σιγά-σιγά να γίνεται πράξη. Η επιμόρφωση στα νέα βιβλία του Γυμνασίου καθώς και το blog που έχει φτιαχτεί για αυτή τη διαδικασία (http://bioedublog.wordpress.com/) μπορεί να αποτελέσει μία αφετηρία, ειδικότερα για την επιστήμη μας.
Επισκεφθείτε το blog της Περιβαλλοντικής Ομάδας του 1ου Γυμνασίου Βέροιας. Έχουμε μόλις μισό μήνα που το ξεκινήσαμε, είναι σε στάδιο εξέλιξης κι έχουμε πολλή δουλειά ακόμη μπροστά μας, αλλά πιστεύουμε πραγματικά στον ενθουσιασμό των μαθητών μας, τόσο για το περιβάλλον όσο και για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στο σχολείο.