Χρήση Βιοπληροφορικής στη Δευτεροβάθμια

Τα εργαλεία βιοπληροφορικής διατίθενται τα περισσότερα ελεύθερα στο διαδίκτυο. Περιέχουν δεδομένα που ενημερώνονται πολύ συχνά και μπορούν να αποτελέσουν μία καλή ευκαιρία για να εισάγουμε τους μαθητές σε ακαδημαϊκού επιπέδου έρευνα.

Καθώς βρισκόμαστε στην εποχή του SARS-CoV-2, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δεδομένα για αυτή την περίσταση.

Στην παρακάτω παρουσίαση από μία επιμορφωτική δραστηριότητα στο ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων, προτείνω ορισμένα τέτοια εργαλεία καθώς και κάποιες βασικές δραστηριότητες οι οποίες θα μπορούσαν να γίνουν σε συνεργασία με τους μαθητές. Το υλικό, στην αρχή περιέχει ορισμένες βασικές γνώσεις για τον ιό και μετά ακολουθούν οι προτεινόμενες δραστηριότητες. Η σειρά των διαφανειών απευθύνεται στους μαθητές, ενώ στις προτεινόμενες δραστηριότητες υπάρχουν οι ενδεικτικές απαντήσεις.

Θα πρέπει τα εργαλεία της Βιοπληροφορικής να χρησιμοποιηθούν διερευνητικά, δηλαδή να ξεκινά η χρήση με κάποιο ερευνητικό ερώτημα και στη συνέχεια με τη χρήση των κατάλληλων πληροφοριών να διατυπώνονται απαντήσεις.

Μπορείτε να ανακτήσετε το σχετικό υλικό, πατώντας εδώ.

Αφήστε μια απάντηση