Εργαστήριο Ανατομίας – ‘Η αυτοψία της πίκλας’
Μία από τις πιο κλασικές εργαστηριακές ασκήσεις που γίνεται στα αμερικάνικα σχολεία είναι ‘Η αυτοψία της πίκλας’ (Pickle Autopsy Lab). Χρησιμοποιώντας πίκλες και ενσωματώνοντας σε αυτές διάφορα στοιχεία που προσομοιάζουν με ανθρώπινα όργανα ή ασθένειες (π.χ. κόκκος ρυζιού για εγκεφαλικό καρκίνο), κατασκευάζονται μικρά ανθρώπινα ανάλογα.
Σε αυτό το εργαστήριο, οι μαθητές εξοικειώνονται με βασικές δεξιότητες εργαστηριακής ανατομίας, π.χ. να χρησιμοποιούν τα διαφορετικά εργαλεία, να κάνουν διαφορετικών τύπων τομές, να περιγράφουν αναλυτικά το ‘σώμα’, να κάνουν υποθέσεις για πιθανά τραύματα, να εντοπίζουν τα ‘όργανα’, κτλ όπως βέβαια και με την αντίστοιχη ορολογία.
Βέβαια, η φαντασία και πάλι των εκπαιδευτικών δημιουργεί παραλλαγές της βασικής έκδοσης. Δείτε παρακάτω ορισμένες εικόνες που βρήκα από την εφαρμογή της δραστηριότητας.
Η βασική ιδέα είναι της Heather Peterson η οποία είχε δημοσιεύσει τη σχετική δραστηριότητα το 2006. Δείτε το φύλλο εργασίας της αρχικής ιδέας.
Από τότε, έχουν υπάρξει διάφορες παραλλαγές, μία από τις πιο ενδιαφέρουσες είναι αυτή της Katherine M. Noonan. Δείτε το σχετικό φύλλο εργασίας σε αρχείο κειμένου και σε αρχείο .pdf.
Αν κάποιος/κάποια κάνει τη μετάφραση των σχετικών φύλλων εργασίας και την ανάλογη προσαρμογή στα Ελληνικά, ας με ενημερώσει ώστε να τα αναρτήσω.
Δείτε κι ένα σχετικό βίντεο με τη δραστηριότητα.
Η δραστηριότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε στην Α Λυκείου στο σχετικό μάθημα της Βιολογίας, είτε μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε τάξη του Γυμνασίου ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με τα εργαστήρια Βιολογίας, κάνοντας τις ανάλογες προσαρμογές.
Είπαν